3/23/17

අති දුර්ලබ භික්ෂු විනය කර්මය..

2015.02.07 වැනි දින නාඋල ලෙනදොර ධම්මහදය විවේක සෙනසුනෙහි අතිපූජ්‍ය මාන්කඩවල සුදස්සන ස්වාමින් වහන්සේ විසින් සංවිධානය කර තිබූ අලුතින් සකස් කල සීමා මාලකය සඳහා අභිනවයෙන් සීමා පැනවීමේ භික්ෂු විනය කර්මය.


(විනය කර්මය සිදුකිරීම සඳහා සීමා මාලක සීමාව තුල කොටු සලකුණු කර තිබෙන ආකාරය)

ඒ දුර්ලභ භික්ෂු විනය කර්මය පෙබරවාරි හත්වැනිදා රාත්‍රී නවයට උපසම්පදා භික්ෂූන් වහන්සේලා විසිගණනක් රැස්ව අතිපූජ්‍ය මාන්කඩවල සුදස්සන ස්වාමින් වහන්සේ ගේ ප්‍රධානත්වයෙන් ආරම්භ විය. හාත්පසින් මහා වනයෙන් වටවූ සේනාසන බිමෙහි එළිපෙහෙලි කල සුවිසල් බිම් තීරුවක පොලොව මනාව මට්ටම් කොට සිවු දිශාවෙහි සීමා මායිම් කණු එම සම මට්ටම් පොළොව මත ස්ථාපනය කොට තිබූ අතර ඒ සීමාව ඇතුලත එකම දිගින් පළලින් යුක්ත සමචත්‍රරස්‍ර කොටු හැට ගනනක් පිහිටන සේ හුණු අළුවලින් සළකුණු කොට තිබුනි.

මේ සියළුම කොටු ඇතුලත් වන සේ සීමා මාලකයේ මතු ඉදිවීම සිදුවන අතර සෙනසුනෙහි අනාගත සියලු භික්ෂු විනය කර්මයන් මේ තුල සිදුකිරීමට නියමිතව ඇත. මෙම විනය කර්මය සිදු කිරීමට හේතුව සහ එහි ස්වභාවය පිලිබඳව අතිපූජ්‍ය මාන්කඩවල සුදස්සන ස්වාමින් වහන්සේ මා හට විස්තර කල පරිදි මෙහි පසුබිම විචිත්‍රය. ගාම්භිරය.

  1. එනම් අලුතින් පිහිටුවන්නට අදහස් කරන යම් සීමාමාලකයක භූමිය, පෙර කිනම් හෝ බුද්ධ ශාසනයකදී එවකට සීමාමාලකයක්ව පැවතුනා නම්, මේ අභිනව භූමියේ කිසිදු තැනකට එහි සීමා කිනම් අයුරකින් හෝ ඇතුලත් වේ නම් ප්‍රථමයෙන් ඒ අතීත බුද්ධ ශාසනය තුල පැනවූ සීමා නිශ්ප්‍රභා කලයුතු වන්නේය.
      
  2. එසේ අතීත සීමා නිශ්ප්‍රභා කිරීම් කරන අතරතුර හෝ භික්ෂූන් වහන්සේලාවිනය කර්මයෙහි යෙදෙන කාලය අතරතුරදී කිසියම්ම හෝ ආගන්තුක උපසම්පදා භික්ෂුවක් එකී ආරන්‍ය සේනාසනය පිහිටි ගම්සීමාවට ඇතුළු වුවහොත් ඒ විනය කර්මය අහෝසි වන හෙයින් ගම්සීමාවට ඇතුළු වන‍ ස්ථානයන්හි පිරිස් රඳවා එසේ ඒ ගම හරහා ඇතුළුවන ආගන්තුක උපසම්පදා භික්ෂුවක් වෙතොත් උන්වහන්සේට මේ විනය කර්මය ගැන දැනුම් දී ගමට ඇතුළුවීම නතරකල යුතු වන්නේය.
      
  3. බිම සලකුණු කල එක් කොටුවක් තුල මුළු කොටුවම ආවරණය පරිදි එනම් එක් භික්ෂුවක් අතක් දිගුකල විට ආසන්න අනෙක් භික්ෂුවගේ උරහිසට ස්පර්ශ වන දුරින් මුළු කොටුවම ආවරණය වන පරිදි රැස් විය යුතුය.
      
  4. එසේ රැස්වී විනය කර්ම වාක්‍යය සජ්ජායනා කරමින් ඒ කොටුවෙහි කිසියම්ම හෝ තැනක පෙර බුද්ධ ශාසනයක සීමා ඇතුලත්ව තිබේනම් ඒවා ඉවත්කොට නිශ්ප්‍රභා කල යුතුය. එසේ මේ සියළුම කොටු වල මේ විනය කර්මය ඒ අයුරින්ම සිදුවිය යුතුය.

එසේ කිරීමෙන් පෙරබුද්ධ ශාසනයක පැනවූ සීමා ආඥාවක් තිබේනම් එය අහෝසිවී නිශ්ප්‍රභා වී අභිනව සීමාමාලකයේ සීමා පැනවීම සහ ස්ථාපනය සිදුවන්නේය.





(විනය කර්මයෙහි යෙදෙන භික්ෂූන් වහන්සේලා)

එදින එනම් 07.02.2015 දින රාත්‍රී නවය පසුවීමෙන් ආරම්භ වූ මෙම විනය කර්මය මුළුමනින්ම සිදුකොට අවසන් වන විට පසුදා අළුයම තුනට පමණ විය. හාත්පස වනගහනය තුල පිහිටි සේනාසන බිම සඳඑළියෙන් නැහැවෙමින් තිබුනි. ඈත නකල්ස් කඳුවැටිය දෙසින් හමා ආ සීතල තද සුලඟෙහි පාවී එමින් ආ පින්න “සට සට“ හඬින් පතිත විය. විනය කර්මයෙහි සාර්ථක නිමාව තුල අතිපූජ්‍ය මාන්කඩවල සුදස්සන ස්වාමින් වහන්සේ ගේ මුවෙහි නැගුනු ශාන්ත සිනහව සහ උපෙක්ෂා සහගත සැනසුම් සුසුම උන්වහන්සේ ආසන්නයේම රැඳී සිටි මට තවමත් දැනෙනවා මෙනි. උඩු සුළගට ගසාගෙන එන පින්න, වනමල් සුවඳ, පරදවා කසාවතෙන් හැමූ සිල් සුවඳ මුළු සෙනසුන් භූමිය පුරාම විසිර පැතිරෙන බවක් ඒ රාත්‍රී අළුයම මම දුටිමි. බුද්ධ ශාසනය කෙතරම් ශාන්තද, කෙතරම් පිවිතුරුද, කෙතරම් නිර්මලද.


(පසුදා උදෑසන නාඋල මහවැලි ක්ෂේත්‍ර නිකේතනයේ පැවති හීල් දානමය පුන්‍ය කර්මය සඳහා වැඩම කල අතිපූජ්‍ය මාංකඩවල සුදස්සන ස්වාමින් වහන්සේ ප්‍රමුඛ භික්ෂූන් වහන්සේලා)
- colombage-jayantha.blogspot.com -