3/6/19

වර්තමානයේ නිවන් මාර්ගයේ ගමන්ගන්නා විර්යවන්තයෙක්





නිවන් මාර්ගයේ ගමන්ගන්නා විර්යවන්තයෙකුගෙන් ඔවදනක්. මෙය අප වෙත නිර්නාමිකව ලැබුණු ලිපියකි. නිවන් මග යන යෝගවචරයකුගේ වචන බැවින් ඔබට උපකාර වනු ඇතැයි සිතා මෙත් සිතින් ඔබට පිළිගන්වමි.

පරම නිෂ්ඨාව සත්‍යයෙන්ම නිවනයි. ඔබ ඔබෙන් අසන්න ඇයි ඔබට නිවන් දැකීමට අවශ්‍ය? සම්මා සම්බුදුරජාණන් වහන්සේ දේශනා කල නිසාම ද? එසේත් නැතිනම් අපායේ දුක් මේ අකාරයේයි සිතා නිවන පැතීම ද? තිරිසන් ලෝකයේ දුක් මේ ආකාරයෙයි කියා නිවන පැතීම ද? මේ සියල්ලම දැනුම මත පදනම් වන හේතු සාධක පමණයි. නිර්වාණය නම් වූ උත්තම නිෂ්ඨාවට පත්වීමට මෙම දැනුම හා දෙයක මතුපිට දකින දුක තුලින් ඇතිවන කම්පාව හේතු නොවන්නේ ය.

පින්වත, මෙම මාර්ගය අදටත් ඔබට විවරයි හෙටටත් ඔබට විවරයි. බුදුවරුන් විසින් කලින් කලට අවුත් මෙම මාර්ගය පෙන්වීම සිදු කල ද මාර්ගය කිසි දිනක නොනවතින්නකි. ධර්ම දැනුමෙන් ඔබ පෝෂණය බව මම දනිමි. එම නිසා මා මාර්ගය පිලිබඳ කතා කරමි.

පින්වත, ඔබ මේ අසන්නේ මේ මහා බද්‍ර කල්පයේ අතිශය දුර්ලභ වූ වටිනා වූ වචන කිහිපයකි. ඔබගේ ප්‍රාණය තිබෙන තුරාවට මේ කියන දෙයින් පිටට යන්න එපා ඔබ හරියට කලොත් මේ ජීවිතයේම මාර්ගපල ලබනවා ඇත. ප්‍රථමව ඔබගේ ශරීරය සෝදා පිරිසිදු වෙන්න. පිරිසිදු සැහැල්ලු ඇදුමක් ඇදගෙන ශුන්යගාරයකට යන්න. ප්‍රබල ආලෝක වලින් ඉවත් වන්න. පසඟ පිහිටුවා වැඳ සීලයක් සමාදන් වන්න පන්සිල් හෝ අජීව අෂ්ටමක සීලය. ඔබගේ ජිවිතේ බුදුරජාණන්වහන්සේට පුජා වේවා යයි සිතන්න.

ඔබගේ ජිවිතේ කරන ශ්‍රේෂ්ඨතම අධිෂ්ඨානය මෙසේ සිදු කරන්න.

“ මගේ ශාස්තෘ වූ අරහත් තථාගත සම්මා සම්බුදු පියාණන්වහන්ස, ඔබ වහන්සේ දේශනා කල මේ ආර්ය අෂ්ඨාංගික මාර්ගය සත්‍යයි. බුදු මුවින් පිට වුනා වූ සියලුම බුද්ධ වචනය සත්‍යයි. මම ඔබවහන්සේ දේශනා කල මෙම උතුම් මාර්ගයේ ගමන්ගන්නා එක යෝගවචරයෙක් වෙමි. සම්මා සම්බුදුපියාණන් වහන්ස ඔබවහන්සේගේ ශ්‍රී පාදයට පෑ ගුන වැලි කැටයක් තරම්වත් මම නොවටිනා පුත්ගලයෙක් වෙමි. රහතන්වහන්සේලා, මග පල ලාභී උතුමන්ගේ පයට පෑගුන වැලි කැටයක් තරම් මම නොවටිනා වෙමි. බුදුපියාණන් වහන්ස, ඔබ දේශනා කල මේ උතුම් මාර්ගයේ මම ඔබ වහන්සේ දෙසු අයුරින් ගමන් කරමි. මහා වීර්යයෙන් මගපල නිවන සාක්ෂාත් කරගමි. මේ මොහොතේ පටන් ආරම්භන මගේ වීර්ය නිවන තෙක්ම වේවා! ශරීරය වහරුනත්, නහර දිය උනත්, අතපය කකුල් කුණු වී ගියත්, මම විර්යය අත නොහරිමි. දන හිසින් හිට හෝ සිටගෙන හෝ බිම වැතිර හෝ භාවනාව අත නොහරිමි. නිවන තෙක් වීර්ය වඩමි. අතීතයේ බුදුරජාණන්වහන්සේලා, පසේ බුදුරජාණන්වහන්සේලා, රහතන්වහන්සේලා විසින් යම් කුසලයක් කෙරේ ද ඒ සියල්ල මට අනුමෝදන් වෙත්වා! මාර්ගපල නිවනම ලැබේවා! මා මින් පෙර අත්මභාව වල සමත භාවනා ධ්‍යාන දක්වා වඩා ඇතිබව සත්‍යයි නිර්වාන මාර්ගපල දක්වා වූ කරන ලද පාරමිතා ප්‍රකට වේවා! මාර්ගපල නිවනම වෙත්වා! “

පින්වත, ඔබ දැන් සීලයෙන් පිරිසිදුයි. අවට ශබ්දය හා ආලෝකය රහිත කරගන්න. කිසි දා බිය නොවන්න. ඔබ ගමන් කරන්නේ මේ ලෝකයේ සිටින විර්යවන්තයින් ගමන් ගන්නා වූ උත්තම මාර්ගය ක. බිය නොවනු ධර්මය, සීලය ඔබ ආරක්ෂා කරනු ඇත.

පර්යන්කයේ වාඩි වී ඇස් පියාගනු. ඔබගේ ශරීරය දෙස මනසින් බලනු. දෙඇස් තද කර නොගනු. අපහසු කම් ශරීරයේ වේදනා ඇති තැනවෙත සිත පිහිටුවා ඒවා හරිගස්ස ගනු. මද වෙලාවක් භාවනා ආසනයට ශරීරය හැඩ ගසගනු. විතක්ක විචාර ප්‍රකට කරගනු “ නිවනටම වීර්ය වඩමි, නිවනටම වීර්ය වඩමි, නිවනටම වීර්ය වඩමි” මෙලෙස තමාටම මනසින් කියා ගනු. පින්වත, ලෝකධතුවෙන් එපිට වූ අතිශය සුඛය වෙත ඔබගේ ගමන අරබනු. බුදුරජානන්වහන්සේ පිළිබඳව මදක් මෙනෙහි කරනු. අනන්ත ගුණ කදම්භය මෙනෙහි කරනු. සම්මා සම්බුදුපියාණන් වහන්සේ දේශනා කලේ “ මා වෙත කරනු ලබන නියම උපස්ථානය නම් මා දේශනා කල අර්යෂ්ටන්ග මාර්ගයේ ගමන් ගැනීමය” දැන් ඔබ කරන්නේ බුදුපියනන්වහන්සේට කරන මගඟු උපස්ථානය බව තරයේ සිහියට ගනු.

මහා පින්වත, අනන්ත කාලයක් පෙරුම්පුරා ලොවට පහල වන බුදුපියනන්වහන්සේ කෙනෙකුගෙන් පමණක් විවර වන ආනාපානසති කර්මස්ථානය අරබනු. සාමාන්‍ය ලෙස හුස්ම ගනු පිට කරනු. හුස්ම ගන්නා විට හුස්ම ගනිමි ලෙසත් පිට කරන විට පිට කරමි ලෙසත් සිතනු. හුස්ම වදින ස්ථානය ගැන දැන්ම සිහියට නොගනු. හිතේ විසිරෙන ස්වභාවය බහුල නම් හුස්ම ගන්නා විට “ එක එක එක ලෙසත් පිට කරන විට “එක එක එක” ලෙසත් නැවත “දෙක දෙක දෙක” ලෙසත් අට දක්වා පමණක් කරනු. මෙලෙස මද වෙලාවක් කරනු සිතේ පිට යන ස්වභාවය අඩුනම් අංක අමතක කොට හුස්ම ගැනීම ප්‍රකට වන ස්ථානය මනසින් බලනු. එය නාසයේ දොරටුව හෝ උඩු තොල ආශ්‍රිත වේ ඔබට ප්‍රකට වෙන ආකාරයෙන් බලනු. මේ දේවල් නොකරනු

සිතා මතා හුස්ම ගැනීම. හුස්මේ මුල සෙවීම මැද හෙවත් පපුව ප්‍රදේශය අග හෙවත් බද ප්‍රදේශය වෙත සිහිය පිහිට නොකරනු. නාස් දොරටුව මත පමණක් සිහිය පිහිටවනු.

මෙය දිනකට භාවනා කරන කාල එකතුව පැයතුනකට අඩු විය යුතු. පැය තුනකට වඩා කරන්න නොයනු. ඉදිරියට යාමට හදිසි නොවනු. නමුත් සැමවිටම වීර්ය වඩනු.

මෙය සති තුනක් පමණ හොදින් පුරුදු කරනු. කිසිම දිනයක් භාවනාව නොකර අපතේ නොයවනු. අසාධ්‍ය ලෙඩක් වුවොත් පමණක් සුව වන තෙක් නවතනු නමුත් හැම මොහොතේම වීර්ය වඩනු. වීර්ය අඩුවීම මේ මග ගමන් ගැනීමට ඇති බාධාව බව සිහියට ගනු.

මෙලෙස ඔබ භාවනාව කරන විට යම් දිනයක යම් මොහොතක ඔබට හුස්ම ගැනීම පිට කිරීම ඉතා හොදින් ප්‍රකට වනු ඇත. එක නාස් සිදුරකින් හුස්ම ගැනීම පිටවීම සිදුවන බව දැනෙනු ඇත. මේ ප්‍රකට වීමත් සමග ශරීරයේ බර ගතිය නොදෙනී යනු ඇත. ඔබ මෙය ප්‍රථමව අත්දකින විට සතුටු වී නොනගිටිනු. හුස්ම කෙරෙන් සිත අහකට නොගනු. කිසිම බොහොතක හුස්ම කෙරෙන් සිත අහකට නොගනු. මෙලෙස දිගටම කරනු එක මොහොතක හුස්මෙහි දිග කෙටි ස්වභාවය පෙර හුස්ම සමග සසදා බැලීමට සිහිය දියුණු වනු ඇත. මෙලෙස හුස්මෙහි දිග කෙටි ස්වභාවය බලනු. හුස්මෙන් සිත අහකට නොගනු. හුස්ම සියුම් වනු ඇත ඉතාමත සතිමත්ව හිදිනු. මේ මොහොත ග්‍රහණයට ඔබ මෙය සිදු කරනු. ඇවිදින විට ඇවිදින බව, හිටගෙන සිටින විට හිටගෙන සිටින බව ලෙස ඉරියවු පිලිබඳ සිහිය පර්යන්ක භාවනාව නොකර වෙලාවල් වල පුරුදු කරනු මෙයින් සතිය දියුණු වේ. ආනපසතිය එන්න එන්නම සියුම් වන භාවනාවකි එම නිසා සතිය අතිශය දියුණු විය යුතුය. මෙලෙස හුස්මෙහි දිග කෙටි භාවය බලන විට ඔබට ශරීරයේ යම් කොටස් ටිකක් පමණක් ප්‍රකට වනු ඇත නහය,පපුව, බඩ එකම හුලන් පිරුන ස්වභාවයක් ගෙන පිම්බි හැකිලෙන බව පෙනෙනු ඇත. මේ මොහොතේ ඔබ සිහිය තිබිය යුත්තේ ඔබට හුස්ම නිසා ශරීරයේ ප්‍රකට වන ස්ථාන වෙතය. මෙලෙස වඩනු. යම් මොහොතක ශරීරයේ දැනීම සම්පුර්ණයෙන් නවතිනු ඇත. මේ මොහොතේ අධික සතුටක් දැනෙනු ඇත. සතුට වැඩි කමට නැගිටින්නට හිතුනද නොනගිටිනු. නොනගිටිනු. කයේ දැනීම නැති වන්නේ ඔබ දැන් සිත ඉතා ප්‍රබල මට්ටමක පවත්වාගෙන සිටිනු ඇත. සිතට අරමුණු වන්නේ ඔබගේ සියුම් හුස්ම පමණක් නිසා වින්ඥානය විසින් අනික් අරමුණු ගැනීම නවත්වා ඇත. මෙතනින් පසු ඔබ ශුන්‍ය ස්වභාවයකට පත්වනු ඇත. බිය නොවනු. ප්‍රභාශ්වර ආලෝක, වලාකුළු මෙන් දුම් ස්වභාව පෙනෙනු ඇත. හදිසි නොවනු. ඔබ ලබන්නේ නිවනට අසලකවත් නොමැති එක සුඛ ස්වභාවයකි. ඔබට දැනෙන සුඛය මෙලෙස නම් නිවනෙහි සුඛය කෙලෙස ඇතිදැයි ඔබට සිතෙනු ඇත. මේ සිතිවිල්ල අති ප්‍රභලය මෙය ප්‍රත්‍යක්ෂ ලෙස ඔබ ලබාගත් අත්දැකීමකින් පහල වන සිතුවිල්ලකි.

පින්වත, නිතර භාවනාවෙහි යෙදෙන්න. මේ භාවනාව ඔබට නිවනට අවශ්‍ය අත්තිවාරම සදනු ඇත. මතු යම් දිනෙක නැවත ඔබට ලියන්නෙමි. හදිසි නොවනු, මානයක් ඇතිකර නොගනු. නිවන්මග ගමන්ගන්නා නිහතමානී විය යුතුය. මානය දුරලිය යුතුය. භාවනාවේ යෙදෙන විට යම් දිනයක් මම ජිවිතයේ කිසිදු දිනෙක සතෙක් නොමරමි මෙලෙස සිල් පද කෙරෙහි චිත්තයක් පහල වනු ඇත. මෙය සැබෑ සීලය රැකීමේ ආරම්භය වනු ඇත. මේ සියල්ල ඔබ නිවන වෙත ලංවන සංඥා බව සලකනු. පින්වත. දැන් දැන්ම භාවනාව අරබනු. සතියෙන් වාසය කරනු. සිත පරිසම් කරනු. භාවනාව අවසාන කරන හැමමොහොතකම මාර්ගපල නිවනම උදසා අනුමෝදන් වෙනු භාවයන්ගේ සැප නොපතනු. තමා ආරක්ෂා කරන දෙවි දේවතාවුන්ට ඒ සියලු පින් අනුමෝදන් කරනු, මවු පියන්ට නෑදෑයින්ට අනුමෝදන් කරනු.

පින්වත, මම නවතිමි. නැවත යම් දිනයක ඔබට ලියමි. එතෙක් මා කිවූ වචනය සුරකිනු. භාවනාව වඩනු. මාගේ නම මා පල නොකරමි. අනාගතයේද පල නොකරමි.මා වචන ගොඩක් ලෙස දකිනු මා කියූ දෙය කරනු එය දෙවෝති දේව අසම සම අරහත් සම්මා සම්බුදුපියාණන් වහන්සේගේ ශ්‍රී මුවින් උපන් ධර්මය යි මාර්ගයයි. මේ මාර්ගය වඩනු මාර්ගපල ලාභිව මේ ජිවිතයෙන් අර්ථය ගනු. වීර්ය වඩත්වා! තෙරුවන් සරණයි.!