8/29/16

මේ ධර්මය තියෙන්නේ කාටද ?


මේ ධර්මය ගැඹුරුයි. ගැඹුරු ස්වභාවයෙන් යුක්තයි. මේ ධර්මය තියෙන්නේ වීර්යවන්ත කෙනාට. සතිමන්ත කෙනාට. ප්‍රඥාවන්තයාට. මේ දේවල් නැති කෙනාට ඇතිකරගන්න පුළුවන්. අනේ ඕවා එකක්වත් නැහැ කියල අල්ලලා දාන්න එපා. අල්ලලා දැම්මත් කමක් නැහැ හැබැයි මතක තියාගන්න මම පැත්තකට දැම්මේ නිදුක්බව, මගේ අජරාමර බවයි පැත්තකට දැම්මේ. ධර්මය නෙමෙයි පැත්තට දැම්මේ. ගැඹුරුයි කියල පැත්තකට දැම්මේ මගේ විමුක්තිය,මගේ අජරාමර බව කියල. මගේ නිවීම කියන එක මතක තබාගන්න. ඒ හේතුවෙන් මම මගේ නිවීම පැත්තකට දැම්මා නම් අජරාමර බව පැත්තකට දැම්මා නම් මම අරගෙන තියෙනවා ජරාමරණ. එහෙනම් මම දුකට දුක යැයි නොකිය යුතුයි. එහෙනම් දුකේ නොහැඩිය යුතුයි එන්න වෙනවා . නමුත් එහෙම නොවී ඉන්න බැහැ.
මේ මනුස්ස ලෝකේ තියෙන දුකට විතරක් නෙමෙයි බුදුහාමුදුරුවෝ දුක කියල කිව්වේ. සතර අපායේ තියෙන දුකත් එක්කයි. ප්‍රේත, ඇසුර, නිරි, තිරිසන් කියන සතර අපායේ තියෙන දුකටත් එක්කයි. මේ මනසේ තියෙන ගති ටික නිසා කර්ම කෙලෙස් ටිකේ නිරෝධයට පිලිනොපැමිණීමේ අදීනව ලෙස දුක් විඳින චරිත තමයි මේ ඔක්කොම සමස්තයක් වශයෙන් ලෝකෙම. ඇස් නැති, කන් නැති, අත් නැති , කකුල් නැති මිනිස්සු සත්වයෝ දකිනකොට මාවත් ගත්ත හැකි ඕනේ නම්. මේ රූප වල හැටි. මේ හැම රූපයකින්ම කථාවක් කියනවා. මේ රූපය මම නම් මට ගොඩක් දුක හිතෙයි. මේ රූපය මම නම් මට ලැජ්ජා හිතෙයි. නමුත් මේ සතර මහා ධාතු රූපයේ හැටි නම් මට ප්‍රශ්නයක් නැහැ. ඕගොල්ලොන්ටත් පුළුවන් ඒ තත්වයට එන්න. මේ රූපය මම වෙනකොට මේ රූපය මගේ වෙනකොට, මේ රූපය මගේ ආත්මය වෙනකොට ඒ නිසා දුක් දොම්නස් එනවා. ශෝක පරිදේව එනවා. උහුල ගන්න බැරි වෙහෙස වේදනා එනවා.
රූපය මම නෙමයි නම්. රූපය මගේ නෙමෙයි නම්, රූපය මගේ ආත්මය නෙමෙයි නම් ඒ විමුක්තිය සැම විටම එළඹ නොසිටියත් ඒ විමුක්තිය ලබාගන්න හුරු පුරුදු වෙනවා නම් ඒ තුලින් ඇතිවෙන සැනසීම මෙන්න මෙච්චරයි කියල කියන්න බැහැ. මම මේ කියන්නේ හැම කෙනෙක්ටම පෙනෙන මානයේ සිද්ධියක් ගැන. ඕගොල්ලෝ හොදට තර්ක විතර්ක කරලා නුවණින් බැලුවොත් ඕගොල්ලෝ හැමෝටම මේ ටික උපදවා ගන්න පුළුවන්. ඒ නිසා මෙන්න මේ වගේ දර්ශනයක් තියෙනවා කියන එක මතක් කරනවා. නොතේරෙන්නේ නම් මනසේ තියෙන නීවරණ ධම්ම නිසා කියන එකත් තේරුම් අරගෙන සීලයක පිහිටලා හිත වඩමින් විදර්ශනා කරන්න. ඔය විදිහට විදර්ශනා කරනකොට සීල, සමාධි, ප්‍රඥා නිසා විමුක්තිය ලැබෙනවා. ආශ්‍රවයන්ගෙන්, කෙලෙසුන්ගෙන් මනස මිදෙනවා. සතර මහා ධාතුව දකින කොට ඒවා අම්මා, තාත්තා , දුව, පුතා කියන ගති ටික මනසේ මිදෙනවා. මිදෙන කොට අනිමිත්ත, ශුන්‍යත, අප්පණීහිත කියන චේතෝ විමුක්ති සාක්ෂාත් වෙනවා.මිදුනාම මිදුනා කියන ඥාණ දර්ශනය ලැබෙනවා. ඒ නිසාම සළායතන නිරෝධය මේ ජීවිතේම අත්විදින්න පුළුවන්.
අතිපුජ්‍ය මාන්කඩවල සුදස්සන ස්වාමින් වහන්සේ විසින් 2016-06-22 වැනි දින මාකඳුර ශ්‍රී සරණංකරාරාමයේදී පැවැත්වූ සෝවාන් ආර්ය ශ්‍රාවකයාගේ දර්ශනය කෙබදු වේද යන්න පිලිබදව පැවැත්වූ ඉතා වටිනා දේශනාව ඇසුරෙන්
සම්පුර්ණ දේශනාව ශ්‍රවනය කිරීමට
http://www.mediafire.com/…/2016-06-22_Sri_Saranankararamaya…
දේශනාවේ වීඩියෝව නැරඹීමට
https://www.youtube.com/watch?v=MVF795a15Yw